2013. január 7., hétfő

Nincs időm, hogy mindig egészséges ételt készítsek magamnak…


Sokan úgy érzik, hogy túl elfoglaltak ahhoz, hogy belevágjanak az egészséges étrendi diétába. 
Számodra ez mennyire fontos?
Úgy gondolom, ha különösen fontos Neked, akkor meg fogod találni a módját, hogy beilleszd a mindennapjaidba, legyél akár még diák, több gyermekes szülő vagy karrierista.
Sok időt takaríthatsz meg, ha pár napra előre megtervezed az étkezéseid. Érdemes 1-1 napra előre zöldséget és gyümölcsöt pucolni, aprítani és dobozban tárolni a hűtőben. Ezeket több alkalommal is fel fogod tudni használni különböző menük elkészítéséhez. Plusz ha hirtelen Rád tör a nassolási vágy, akkor is jó szolgálatot tesznek.
Azonban még a legfelkészültebb embereknél is előfordul, hogy már egy szabad perce sem volt, hogy a szokásos reggelijét összedobja…
 
Ismerős?

Bárhol is jársz, könnyen elérhetőek a cukros, magas zsír- és szénhidrát tartalmú „reggelik”. Ha ezeket választod a vércukorszinted gyorsan megemelkedik, azonban a nap folyamán le is zuhan. Ez a libikóka sok embert tart manapság függőségben. Az édes muffinok, ínycsiklandozó pogácsák, gyors kávék…sokan úgy gondolják, hogy ezek nagyszerű reggelik.
Emlékezzünk, hogy szervezetünkben egyensúlyra törekszünk, így egészséges zsírokat, feldolgozatlan alacsony szénhidrátokat, sovány fehérjéket, zöldségeket és gyümölcsöket kell keresnünk.

Jó hír, hogy már vannak kávézók, ahol reggeliként rántottát, avokádót, gyümölcssalátát is lehet rendelni.
Ha csak egy benzinkúton tudsz megállni a shopban és így csak szerényebb kínálat közül tudsz válogatni, akkor se válassz chipset és cukrokat!  Inkább keress aszalt gyümölcsöket vagy magvakat. Natúr magvakat szoktunk ajánlani, de egy pörkölt, sózott változat is jobb kompromisszum, mint egy chips!

Hidd el megéri végig pásztázni a kínálatot, rászánni még azt a plusz 5 percet és jobb minőségű ételt vásárolni, mert napközben sokkal több energiád lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése