2013. január 20., vasárnap

Jóga férfi szemszögből

Nevemhez hűen, szkeptikusan vélekedem a témáról, nem gondoltam volna, hogy a közeljövőben a jógáról fogok személyes tapasztalatokat írni… Ezt is megéltem, túléltem, sőt… :)



Pont egy héttel ezelőtt történt, hogy adódott egy lehetőség, meghívást kaptam „forró” jóga órára. Rögtön, amint meghallottam, egyből elutasító választ adtam, elkezdtem keresgélni a kifogásokat, végül lemondtam.

És mi volt az egyik és egyben „legnyomósabb” ellenérvem? A jóga nőknek való, túl feminin, kellemetlenül és zavarban érezném magam, hogy nők társaságában nem éppen edzőtermi gyakorlatokat végezzek, és valahogy oda lenne a férfiasságom… Furcsa, hiszen a jóga szülőhazájában – Indiában – elsősorban férfiak gyakorolják ezt a sportot. És hogy néhány férfi hírességet is említsek, akik rendszeresen jógáznak: Robert Downey Jr., Matthew McConaughey, Sting, Bon Jovi. Ráadásul mit nekem jóga, meg sem kottyanna, hiszen rendszeresen futballozok, fitt vagyok, jó erőben vagyok.

Hát igen, ezen gondolatok cikáztak a fejemben. Valószínűleg férfitársaim nagy része is hasonlóan gondolkodik.

Mégis rászántam magam, hogy bevállalom! Nem tagadom, sok-sok mérlegelés előzte meg a döntés meghozatalát.

Tudni kell, hogy nagyon sérülékeny vagyok a futballpályán, iszonyat könnyen meg tudok húzódni, elég kötöttek az izmaim, szalagjaim, szinte semmi rugalmasság nincsen bennem. Éppen ezért választottam a forró jógát, mivel 35-40 fok körüli hőmérsékletben jóval könnyebb elvégezni a gyakorlatokat, kezdőknek is nyugodt szívvel ajánlják. A cél tehát, hogy rugalmasabb, hajlékonyabb legyek és a jövőben csökkentsem a sérülések gyakoriságát.

Miután végre sikerült leküzdenem gátlásaimat és egyre inkább közeledett az óra kezdete, elbizonytalanodtam, hogy ööö tényleg kell ez nekem? Gyávának tartottam volna magam, ha most megfutamodok, csak azért, hogy milyen ciki férfiként jógáznom. Elvégre, új élmény, új tapasztalat, ettől lesz színesebb az élet! :)

Bejelentkeztem a recepciónál, kitöltöttem a jelentkezési lapot és a kérdőívet. Mindeközben egy férfitársam is megérkezett, amit megnyugvással konstatáltam, hiszen nem én egyedül leszek srác a teremben. Átöltöztem, aztán irány a terem. Az óra kezdése előtt negyed órával már a matracomon feküdtem és szoktam a hőmérsékletet. Nagyon meleg volt, még a lélegzetvétel is nehézkesen ment. Folyamatosan érkeztek az emberek, természetesen főleg nők. Körülbelül 25 fő lehetett a szobában, ebből mindösszesen 3 férfi. A ciki érzés azért nem múlt el, feszélyezve éreztem magam. A gyakorlatok milyenségéről fogalmam sem volt, nem tudtam, hogy mire számíthatok. Légző gyakorlattal kezdtünk. Két sorozat (mint kiderült minden típusból)… Már itt éreztem, hogy ejha, ha így megy tovább, akkor nem fogom kibírni. A kezdeti nehézségek után, egyre jobban ment, egyre jobban éreztem magamat. Közel sem bírtam minden pozíciót megfelelően kivitelezni, de igyekeztem a lehető legjobban csinálni. Több alkalommal is pihenőt kellett tartanom, de az első órán ez nem meglepő. Időközben a feszélyérzet is elmúlt. Azért ismét előjött, amikor olyan gyakorlat következett, amit egyáltalán nem bírtam összehozni. Szóval a kezdő bénázás sem maradt el.

Kemény 90 perc volt, egyben felejthetetlen élmény! Az óra végén érzett nyugalom, békesség, harmónia, leírhatatlan. Borzasztóan elfáradtam, szinte jobban, mint egy futóedzésen. Úgy éreztem, hogy testem minden porcikáját átmozgattam. Összességében elmondhatom, hogy egyáltalán nem bántam meg, hogy rászántam magamat, sőt...

A jóga az egész testet erősíti: az izmok, az inak és az ízületek rugalmasabbá válnak, a gyakorlatok sokat javítanak az egyensúlyérzéken, a kitartáson is, továbbá segítenek a relaxációban.


Zárszóként nyugodt szívvel merem ajánlani minden kételkedő férfitársamnak, hogy bátran merje kipróbálni, nem fogja megbánni!


Szkepti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése