2012. december 14., péntek

Ha megkérdezik, hogy miért paleozol....


Sziasztok!

Megszakítva egy kicsit a konyhai alapanyagokról szóló bejegyzéssorozatot, ma egy személyes tapasztalatot osztok meg veletek.

A napokban több helyen is megfordultam, olyan emberekkel is találkoztam akik még nem ismertek. Már hónapok óta házi készítésű kenyereket eszek, főétkezések között szívesen fogyasztom szendvicsként őket. Most sem volt ez másképp, előkotortam a tízórais kis szendvicskölteményem mikor az egyik emberke megkérdezte:
"Milyen kenyér ez??? "

Számomra már teljesen megszokott a maglisztekből készült kenyérféleségek külalakja, de mások számára ez még érdekesség. :)
Beszélgetésbe elegyedtünk, meséltem neki, hogy miből készült a kenyér, stb...Végül arra terelődött a szó, hogy miért is csinálom én ezt a "kis plusz munkát" magamnak, amikor a boltban meg lehet venni készen. Röviden taglaltam neki, hogy milyen ételallergiám van.
A válasza minderre, csupán az volt:

"Szegéééény, akkor ezért vagy Te ilyen vékony!"

Ekkor eszméltem csak rá, hogy sajnál. Kivételesen nem is tudtam annak örülni, hogy vékonynak tart, bár itt ki kell térnem arra, hogy szinte megegyező a jelenlegi súlyom a paleozás előtti időszakéval. Véleményem szerint a paleo diétával tényleg lehet fogyokúrázni, de testépíteni is. Számos példa van erre, olvassatok csak utána! Azonban a leginkább azt lehet megállapítani erről a speciális étkezésről, hogy a számodra ideális súlyt érheted el vele. Bátran tudom ajánlani azoknak is akik már most is elégedettek a súlyukkal, mert biztosak lehetnek benne, hogy számottevő gyarapodás nélkül megadhatják szervezetük számára mindazt a létfontosságú ásványi anyagokat, nyomelemeket, vitaminokat amire szükségük van. Minden az arányokon múlik. Nagy előnye más fogyokúrás étrendekkel szemben, hogy itt nem kell koplalni és hiánybetegségek sem alakulnak ki a diéta következtében.

Visszatérve az előző gondolathoz, rájöttem hogy másképp kell megközelítenem az étrendem, ha legközelebb megkérdezik, mert egyáltalán nem kell engem sajnálni!!!
Szerencsém van, hogy érzékeny vagyok a gluténre és a laktózra, mert így hamarabb felfigyeltem arra hogy nem jó uton haladok az étkezések terén.

A változtatás pedig a saját döntésem, nem kötelező! :)

Tanulság: a jövőben azon leszek, hogy mások a paleo étrendet ne betegségek következményeként, hanem megelőzőjeként értékeljék!

BioNetti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése